onsdag den 14. marts 2012

Oh the lies/træthed i konstant form

Mandag d. 20. februar 2012

Jeg er blevet en Master of Lies i den sidste måneds tid. Kan egentlig ikke lide det, men det går meget godt. Vi vil helst ikke fortælle om Fister til Gud og hver mand, før vi har været til den nakkefoldsscannning, og jeg går sgu hele tiden og er lidt smånervøs for om Fister nu udvikler sig rigtigt og stadig blinker med sit lille hjerte. Man hører jo så meget...
Men sært ser det ud når den ølglade sviger-Cici siger nej tak til øl og vin til sviger-fætters 18 års fødselsdag.  Jeg skulle jo køre hjem, sagde vi. It worked.
Men så bliver der spurgt til dykningen på bryllupsrejsen
- "Var det fedt", "fik du dykket meget Cici", siger den søde og interesserede svigerfamilie.
Og DET gjorde jeg jo (siger vi så), og det var skønt, men desværre var jeg blevet forkølet lige den dag dér, hvor M var på turens fedeste hajdyk...
- "Åh dykning", siger svigeronklen, som skal med på prøvedyk "snarest", Cici skal bare lige arrangere det.
 - "Jeg glæder mig sådan til at prøve det", fortsætter svigeronklen, "men bare tage det roligt, Cici, vi gør det, når du lige er faldet til ro og er kommet dig ovenpå fyring og stress, men SÅ skal vi også dykke".
In your dreams, tænker Cici, og nikker smilende, jaja prøvedyk i år - helt sikkert!

Og granfætteren - som blevet viet til sin skønne C en uge før os - skal nu være far. De har gerne villet fortælle familien om det før de dér 12 uger, så hele familien er helt på den anden ende. Og kunne det ikke være sjovt, hvis Granfætteren og Cici IGEN skulle følges ad på livets vej (som vi jo har gjort siden han blev født 2,5 måned efter mig)? JO det kunne - og I skulle bare vide, hvordan tilfældighederne igen har spillet os et puds, but I won't tell. Så I dag har jeg måttet lyve overfor den søde skønne-C, som skrev om den opdatering jeg havde skrevet på facebook om "et lille vidunder" var et hint til at vi skulle følges igen. "Øh nej skønne-C, vi VIL gerne have børn, men tager det stille og roligt, og det lille vidunder var nu bare en kammerats nyfødte prinsesse".
Du altforbarmende, hvor jeg dog har lyst til at skrive: DET ER BARE LØGN! VI SKAL FØLGES! 23 dage to go...

Der skal også lige lyde et hip hurra for at være konstant træt. Man har lige lyst til at tage sin nyvundne du-er-fyret-day-off og lave alt muligt. Rydde op, bage noget sundt, vaske tøj, være aktiv, rydde mere op...men jeg er så træt. Er det stress eller Fister som gør det? Måske har de rottet sig sammen. Synes i hvert fald at jeg er en sløv padde,og er derfor trods alt lidt tilfreds med, at jeg har været ude og lunte en tur. Må man løbe når man er gravid? Og spise rejer? Og drikke sodavand? Og spise usundt? Og sidde med benene oppe i sofaen hele dagen med sin dyne over sig og glo på serier i tv? 'Cause I do it all! I morgen har jeg en aftale udenfor...

Ingen kommentarer: