tirsdag den 6. september 2011

Sig nærmer en fødselsdag/Præstens åbningstid

Jeg VIDSTE det. Har gået - som vist en stor del af Danmarks befolkning - og blevet noget så træt i masken over det seneste snart halvandet års valgkamp. Jeg har tænk: LAD OS NU BARE KOMME VIDERE; og hvad man ønsker skal man få...til sin fødselsdag. Valget er udskrevet og jeg skal fejre min fødselsdag med de seneste exit polls og mulig dyb, dyb politikerlede. Men det er ok, jeg har valgt at samle de unge familiemedlemmer til fødselsdag/valgaften...

Men som om det ikke var nok med et valg d. 15'ende. Jeg har lige planlagt livet således, at jeg starter på job igen den dag, og skal samle ind til et godt formål...og selvfølgelig stemme og lave lækker mad. Ei, hvor jeg håber man bliver belønnet med en ny regering! Og når jeg ser tilbage på mine seneste 10-12 fødselsdage, så skulle det også være mærkeligt om denne var blevet almindelig. Uden egentlig at planlægge det, ender min fødselsdag altid med at være et mærkeligt sted, fyldt med oplevelser som er store, men som ikke har en skid med min fødselsdag at gøre. Et år har jeg endda formået at krydse datolinien helt utilsigtet, og dermed miste en fødselsdag.... efterfølgende er jeg glad for det. Det giver sådan lidt snor i forhold til dét at blive ældre og hvilket år, man vil holde de store fødselsdage.

Og så er jeg blevet storforbruger af min kirkes hjemmeside. Jo, har været forbi flere gange dagligt på det seneste. Vi har nemlig ventet spændt på at finde ud af hvilken præst, som skal vie os. Opdater, opdater, opdater på hjemmesiden! Man er vel en utålmodig kommende brud. Nu har jeg så fået et navn og planlagt min dag efter at snige mig ind på den præst i eftermiddag, hvor han vist nok er i kirken. Jeg har jo spørgsmål, mand! Jeg glæder mig til at hilse på ham, og forhåbentlig komme lidt videre i planlægningen. Man skal sgu ikke spøge med bryllupper...Der er fuld valuta for kirkeskatten i disse dage...
(Arh, faktisk har Gud sneget sig lige lovligt meget ind i min samvittighed denne seneste uge, men denne på blog holder jeg mig til den sjove del, ikk).

Ingen kommentarer: