onsdag den 22. august 2012

The odd one out

Mine fem seneste facebook-opdateringer:

1) glæder sig i dag over: hyggeligt besøg, p-plads fitting, choko-småkager, lidt sol og lidt regn, lasagnen, ruzzle, nye sko, en slange, mikro og flinke fremmede.

2) har sig altså nogle sjove venner. Og hvor heldigt er det lige, når man godt ka li at grine:)

3) glææææder sig i dag over: sommervarme, sød jordemoder, rund mavse, grøn sytråd, en rigtigt dejlig weekend med gensyn og grin, et par rolige dage forude, rød neglelak og nu lidt tid på sofaen med fusserne oppe

4) Lå lidt vågen i nat og besluttede at gi’ et Cici-pip til tidens samfundsdebat inden barslen kalder i morgen:

Jeg glæder mig såd’n generelt IKKE over: frygt, flotte værdier uden indhold, når coachende og ”moderne” ledelse kun er lig med det ansvarsfraskrivende ”hvad synes du selv”, når loyalitet betyder at man er nødt til at træde på det man virkelig tror på, når ærlighed bare er i vejen, når afta

ler ikke gælder alligevel, snuhed, beskidt ledelse bag lukkede døre, ude af øje ude af sind, fagforbund som jovialt og med varm latter klasker arbejdsgiver på skulderen og aftaler hyggefrokostmøder når (næsten) ingen hører dem, fine formuleringer uden handling, passivt brok, at menneskeskæbner er afhængige af hvor meget pressedækning de får og når magt i sig selv bliver grundlag for noget som helst og Goliat bare tramper grinende videre.

Sorry – skulle bare lige lufte ud inden også mine tænder bliver helt tørre af at smile pænhedens og ordentligheden overbærende og frosne smil – og det dér med at tie ting ihjel bare får lov at virke. I aften skal jeg nok glæde mig rigtigt igen (og det glæder jeg mig til). Thank U 4 listening

5) glæder sig så igen her hvor dagen går på hæld over: at lufte ud, bagte kartofler, røverhistorier, at vågne til Fistermaven efter en skidt drøm, lakridsbolsjer, spændende udvikling og babies on the way.

Sååå kan man vel godt argumentere for, at der var noget der lissom havde ligget og ulmet lidt...


Ingen kommentarer: