søndag den 21. august 2011

Hvad gør man egentlig med en blog/gængse udtryk til familiekomsammen

Var lige inde på en fantastisk blog i sidste uge, og ville kommentere på et sjovt indlæg. På en eller anden måde fik jeg rodet mig ud i noget med at skulle logge ind med sit eget blog-navn, og uden at tænke nærmere over det fulgte jeg bare instrukserne og endte med min egen blog. Og jeg har ingen idé om, hvad den skal handle om. Verden set fra min vinkel? Hmm...let's see.

Hvorom alting er, var jeg i går til familietamtam: I kender det sikkert, den del af familien som man ikke ser sååå meget, men hvor det altid er hyggeligt alligevel. Og der ER så mange børn, og man kan slet ikke finde ud af hvilke aldre de har, men de bliver allesammen modigere og modigere som timerne går. Der var nærmest en flaskehals af mærkelige/sjove/barnlige/underfundige udtalelser efterhånden som børnis ikke var så generte mere. Jeg nævner i flæng:

- "Du skal blive her og sove, for du er pænest"

- "Hey, er du egentlig noget til mig?"...2 minutter senere: "NU kommer DU og skubber os på den gynge!!" 

- "Han er bange for gederne. Eeej, jeg har fået nyt stjernetegn. Jeg troede jeg var fisk, men nu er jeg vædder og nu giver ALT bare mening"

- efter 5 minutters uafbrudt børne-beatboxing klimakser nummeret med et højt og tydeligt "ENERGI OG COLA"og mere beatboxing

- "Du er den ældste, ikk? Så kan bedst li' dig"

- "Jeg kan stave til lort - hør selv L O R T"

....det er mange kloge ord på en enkelt aften og vel en værdig måde at starte sin blog på.  

Ingen kommentarer: